Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018

Αυτοί είναι οι νέοι υπερσύγχρονοι συρμοί του ΤΡΑΜ [ΦΩΤΟ]

Εν αναμονή 25 νέων συρμών του Τραμ, αγορασμένους από την Γαλλική Alstom Transport βρίσκεται η Αττικό Μετρό. Οι συρμοί, κόστους 54 εκατομμυρίων ευρώ πλέον ΦΠΑ, αναμένεται να παραδοθούν σταδιακά από το 2019 ως το 2020.



Σύμφωνα με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, από τους 35 συρμούς που διαθέτει το Τραμ σήμερα, οι 9 είναι μονίμως παροπλισμένοι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Επομένως τα δρομολόγια πραγματοποιούνται από τους υπόλοιπους 26 (με κάποιους από αυτούς να χρησιμοποιούνται ως εφεδρεία). Η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, μήκους 5,4 χιλιομέτρων μονής γραμμής που αναμένεται να παραδοθεί αρχές με μέσα του 2019 δεν θα απαιτήσει παρά ελάχιστους επιπλέον συρμούς. Ακούγεται επίσης έντονα πως η ΣΤΑΣΥ ετοιμάζει αναπροσαρμογή των δρομολογίων του Τραμ ώστε οι συρμοί που θα κινούνται στον Πειραιά να μην ταξιδεύουν ως την Αθήνα και την Βούλα αλλά να τερματίζουν στο Παλαιό Φάληρο.


Όσον αφορά την επέκταση του Τραμ προς Κερατσίνι και Πέραμα, οι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και σχεδόν 2 χρόνια. Καθώς όμως δεν υπάρχει ακόμα χρηματοδότηση (ο Αλέξης Τσίπρας είχε εξαγγείλει πως η γραμμή Πειραιάς – Κερατσίνι θα δημοπρατηθεί το 2018) είναι άγνωστο το μέλλον της επέκτασης αυτής, καθώς και το εάν θα αποτελέσει προτεραιότητα για την επόμενη κυβέρνηση. Ακόμα και αν οι διαδικασίες προχωρήσουν, κρίνοντας από τα σημερινά έργα, η επέκταση αποκλείεται να παραδοθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία. Μέχρι τότε, οι νέοι συρμοί ενδεχομένως να είναι και αυτοί ακινητοποιημένοι λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

Κάποιος θα μπορούσε καλοπροαίρετα να υποθέσει πως με την προσθήκη των 25 νέων συρμών θα ήταν δυνατή η πύκνωση των δρομολογίων του Τραμ ώστε να έχουμε ακόμα και διπλασιασμό όσων πραγματοποιούνται σήμερα. Αυτό όμως παραπέμπει περισσότερο σε επιστημονική φαντασία αφού δεν υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό για κάτι τέτοιο. Σε αυτή τη φάση, τα μέσα που έχουν προτεραιότητα για προσλήψεις μηχανοδηγών και οδηγών είναι τα λεωφορεία και το μετρό, ενώ το τραμ είναι μάλλον ο φτωχός συγγενής για τον ΟΑΣΑ.

Έχει επομένως λογική να αναρωτηθούμε για ποιο λόγο η Αττικό Μετρό αγοράζει 25 νέους συρμούς για το Τραμ τη στιγμή που η ΣΤΑΣΥ αδυνατεί να συντηρήσει αυτούς που ήδη έχει, ενώ το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και στο Μετρό. Επιπλέον, η επιλογή αυτή φαίνεται ιδιαίτερα περίεργη τη στιγμή που ΣΤΑΣΥ και υπουργείο Υποδομών εμφανίζονται αρνητικοί στο να αγοράσουν νέους συρμούς για την γραμμή του ΗΣΑΠ όπου υπάρχει αποδεδειγμένα ανάγκη (που μπορεί να εξυπηρετηθεί όμως και μέσω της ανακατασκευής).

Τέλος, η Αττικό Μετρό θα πρέπει κάποια στιγμή να καταρτίσει και ένα σχέδιο για την ανάπτυξη μελλοντικών γραμμών του Τραμ, καθώς σήμερα, πέραν από την επέκταση σε Κερατσίνι που βρίσκεται υπό μελέτη και την μικρότερη επέκταση στο Ελληνικό δεν φαίνεται να υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική για το μέλλον του μέσου, αν προβλέπεται κάτι τέτοιο.


πηγή:athenstransport.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου